loading...
خشاب
انتقال به سنگری بزرگتر

با سلام خدمت دوستان و همراهان عزیز

پس از شش ماه تحقیق و فعالیت خشاب فرهنگی بر روی رز بلاگ

اینک جهت توسعه  فعالیت ها و ارائه خدمات گسترده تر

به زودی نسخه آزمایشی سایت با امکانات بیشتر  و محیط تعاملی
 بر روی دامنه kheshab.net فعال می گردد.
مطمئناً نظرات و پیشنهادهای سازنده شما می تواند موجب بهبود عملکرد خشاب فرهنگی گردد
پیشاپیش بابت مشکلات احتمالی پوزش می طلبیم

ارسال نظرات و پیشنهادات


بنر و پوستر سال 94

علمداران بازدید : 215 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

افسردگى، يكى از رايج‏ترين اختلال‏هاى عاطفى است با توجّه به رواج فراوان افسردگى و آثار بسيار ناخوشايند آن، تاكنون كوشش‏هاى بسيارى براى پى بردن به علل اين پديده صورت گرفته اما با وجود اين كوشش‏ها در زمينه پيشگيرى از افسردگى و درمان آن، نتايج موفقيت‏آميزى حاصل نشده است. التزام عملى به اعتقادات دينى به عنوان عامل بازدارنده بسيارى از بيمارى‏هاى روانى بويژه افسردگى، توجّه تعدادى از روان‏شناسان و دانشمندان را به خود جلب كرده است. مطالعه منابع اسلامى و نظريات دانشمندان مسلمان، اين نتيجه را به دست مى‏دهد كه بين التزام عملى به اعتقادات دينى (مذهب) و سلامتى روانى، هم‏بستگى مثبت وجود دارد. به نظر مى‏رسد كه در چارچوب عمل به آيين مقدس اسلام، شرايط زندگى انسان طورى تنظيم مى‏شود كه عوامل افسردگى‏زا از محيط زندگى، حذف مى‏گردد.

علمداران بازدید : 211 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

مریم 5 ساله از مادرش پرسید: مامان خدا كیه؟ مادر گفت: خداوند یك نیروی خیلی بزرگیه كه دنیا را آفریده. مریم پرسید: نیرو چیه؟ مادر گفت: یعنی خدا قویه، خیلی قوی. مریم پرسید: پس خدا مثل باباست؟ مادر گفت: نه عزیزم! خدا كه آدم نیست. مریم گفت: یعنی مثل اون كه دیروز توی فیلم دیدیم؟ مادر آشفته در حالی كه لب هایش را می گزید با عصبانیت گفت: استغفرالله! نه بچه! این حرف های زشت را نزن. خدا یك نور درخشان و بزرگه. مریم پرسید: یعنی یك لامپ خیلی بزرگ مثل اون هایی كه تو شهر بازیه؟ مادر گفت: نه مثل نور لامپ، یعنی... و بعد مستأصل گفت: بچه چقدر سؤال می كنی برو دنبال بازی ات! 

علمداران بازدید : 511 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

زندگی مذهبی تابع آداب و ضوابطی است كه كودك ازهمان دوران خردسالی باید بكوشد خود را با آن تطابق دهد. وقت شناسی ، انضباط  در كار، محكم كاری ، رعایت حقوق و حدود ، انس به كار ، میل به سحر خیزی ، علاقه به خواب و استراحت پس از نماز عشاء ، تقسیم اوقات شبانه روز به ساعات كار و معاشرت و استراحت و ده ها مسئله از این قبیل در دوران كودكی باید سر و سامان پیدا كنند.

همچنین حد حیا و شرم برای كودك باید روشن شود از آن جهت كه بسیاری از حُجب و حیاها ابلهانه و خطرآفرین است. و یا احتیاط های آلوده ی وسواسی سبب ویرانگری هایی در آینده خواهد شد. آرایش ها، لباس پوشیدن ها، خور و خواب ، كیفیت معاشرت ، رعایت محبت ، خدمت، فداكاری ، صحت عمل ، تسلط  برخود ، مدیریت و حفظ خود ، همه و همه از مباحثی هستند كه در تربیت مذهبی كودكان باید مّد نظر قرار گیرند.  در همین جاست كه می توان رابطه ی مذهب با اخلاق را نیز كشف و دریافت نمود. 

علمداران بازدید : 171 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

 

یکی از هدف‌هایی که در تربیت فرزندان مورد نظر است،پرورش روحی، خود باوری و ایجاد اعتماد به نفس است. اگر فردی اعتماد به نفس خود را از دست بدهد در حقیقت فکر و روحش فلج شده است و متکی و وابسته به دیگران می‌شود. انسانی به پیشرفت‌های علمی، معنوی و اجتماعی دست می‌یابد که توانایی‌های خود را باور داشته باشد. اگر آدمی باور کند که نفسش در گرو عملی است که انجام می‌‌دهد و هر ثواب و عقابی که در نامه ی عملش ثبت می‌شود بستگی به عملش دارد و اگر به یقین باور کند که خداوند او را در تکلف و سختی قرار نداده است و در عین حال استعدادهای زیادی به او بخشیده است، برای رسیدن به اهداف عالیه و کمال انسانی با استفاده از اصل مشورت و نیز استعدادهای خدادادی‌اش از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. 

علمداران بازدید : 127 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

«اهمیت دادن به شخصیت کودکان و نوجوانان باعث می‌شود تا آنها در زمینه‌های مختلف زندگی متکی به خود بوده و در تصمیم ‌گیری‌ها شخصاً اقدام نموده و چشم امید به دیگران نداشته باشند. چنین افرادی در زندگی اجتماعی هرگز دچار خود باختگی در برابر بیگانگان نمی‌شوند و برای جامعه و ملت خود هویت و شخصیتی مستقل قائل هستند.»

علمداران بازدید : 150 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

کودک امانتی الهی است که با فطرتی پاک و زلال همچون آینه به‌ دنیا می‌آید و قلبش همانند زمین بکری است که برای پذیرش هر نوع بذری آمادگی دارد. به‌همین دلیل، بهترین دوره ی تربیّت، دوره ی کودکی است که هر چه به کودک آموزش داده شود در قلب و ذهن خود ثبت می‌کند. از سوی دیگر برای داشتن جامعه‌ای سالم و انسانی بایستی از تربیت «فرد» آغاز کرد و اساس تربیت افراد در کودکی، پدر و مادر هستند.

پایه‌های اولیه ی تربیت فرزند، در خانه و توسط والدین ساخته می‌شود. به عبارتی مناسب‌ترین محل برای پرورش کودک خانواده است. تربیت صحیح یکی از حقوقی است که فرزند بر والدین دارد. 

علمداران بازدید : 273 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

پدران و مادران وظیفه شناس اگر خواهان فرزندانی با هدف، با آرامش و بدون احساس پوچی و تنهایی هستند خوب است که روش های تربیتی خود را بر پایه و اصول دینی بنا نمایند. برای ساختن این شاکله نیرومند به ستون ها و پایه ریزی های مستحکم، با برهان و کاربردی نیاز داریم. که در ادامه مطلب به این موارد اشاره خواهیم کرد.

علمداران بازدید : 362 دوشنبه 03 فروردین 1394 نظرات (0)

شما شاید بتوانید بعد از تولد فرزند دوم تان در مقابل سوال فرزند سه ساله خود که می پرسد ” داداشی از کجا آمده ” بگویید که داداشی را خدا به ما هدیه داد اما این جواب به تنهایی کودک ۱۰ ساله شما را قانع نخواهد کرد . آنچه در زیر می خوانید مقاله ای در همین رابطه از آکادمی روانپزشکی کودک و نوجوان ایالات متحده امریکا  است و شاید لازم باشد در هنگام بکار بردن این آموزشها ، آن را با فرهنگ بومی منطقه خود هماهنگ کنید . ولی فراموش نکنید اگر شما آموزش صحیح را به کودک تان ندهید او این آموزش ها را از کوچه و اینترنت و به وسیله افراد غیر آگاه و شاید منحرف دریافت نماید .

درباره ما
پایگاه توسعه و تولید ابزارهای جهاد فرهنگی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 207
  • بازدید ماه : 680
  • بازدید سال : 12,272
  • بازدید کلی : 152,746
  • کدهای اختصاصی
    همسنگران
    حمایت از ما