loading...
خشاب
انتقال به سنگری بزرگتر

با سلام خدمت دوستان و همراهان عزیز

پس از شش ماه تحقیق و فعالیت خشاب فرهنگی بر روی رز بلاگ

اینک جهت توسعه  فعالیت ها و ارائه خدمات گسترده تر

به زودی نسخه آزمایشی سایت با امکانات بیشتر  و محیط تعاملی
 بر روی دامنه kheshab.net فعال می گردد.
مطمئناً نظرات و پیشنهادهای سازنده شما می تواند موجب بهبود عملکرد خشاب فرهنگی گردد
پیشاپیش بابت مشکلات احتمالی پوزش می طلبیم

ارسال نظرات و پیشنهادات


بنر و پوستر سال 94

علمداران بازدید : 215 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

افسردگى، يكى از رايج‏ترين اختلال‏هاى عاطفى است با توجّه به رواج فراوان افسردگى و آثار بسيار ناخوشايند آن، تاكنون كوشش‏هاى بسيارى براى پى بردن به علل اين پديده صورت گرفته اما با وجود اين كوشش‏ها در زمينه پيشگيرى از افسردگى و درمان آن، نتايج موفقيت‏آميزى حاصل نشده است. التزام عملى به اعتقادات دينى به عنوان عامل بازدارنده بسيارى از بيمارى‏هاى روانى بويژه افسردگى، توجّه تعدادى از روان‏شناسان و دانشمندان را به خود جلب كرده است. مطالعه منابع اسلامى و نظريات دانشمندان مسلمان، اين نتيجه را به دست مى‏دهد كه بين التزام عملى به اعتقادات دينى (مذهب) و سلامتى روانى، هم‏بستگى مثبت وجود دارد. به نظر مى‏رسد كه در چارچوب عمل به آيين مقدس اسلام، شرايط زندگى انسان طورى تنظيم مى‏شود كه عوامل افسردگى‏زا از محيط زندگى، حذف مى‏گردد.

علمداران بازدید : 211 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

مریم 5 ساله از مادرش پرسید: مامان خدا كیه؟ مادر گفت: خداوند یك نیروی خیلی بزرگیه كه دنیا را آفریده. مریم پرسید: نیرو چیه؟ مادر گفت: یعنی خدا قویه، خیلی قوی. مریم پرسید: پس خدا مثل باباست؟ مادر گفت: نه عزیزم! خدا كه آدم نیست. مریم گفت: یعنی مثل اون كه دیروز توی فیلم دیدیم؟ مادر آشفته در حالی كه لب هایش را می گزید با عصبانیت گفت: استغفرالله! نه بچه! این حرف های زشت را نزن. خدا یك نور درخشان و بزرگه. مریم پرسید: یعنی یك لامپ خیلی بزرگ مثل اون هایی كه تو شهر بازیه؟ مادر گفت: نه مثل نور لامپ، یعنی... و بعد مستأصل گفت: بچه چقدر سؤال می كنی برو دنبال بازی ات! 

علمداران بازدید : 510 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

زندگی مذهبی تابع آداب و ضوابطی است كه كودك ازهمان دوران خردسالی باید بكوشد خود را با آن تطابق دهد. وقت شناسی ، انضباط  در كار، محكم كاری ، رعایت حقوق و حدود ، انس به كار ، میل به سحر خیزی ، علاقه به خواب و استراحت پس از نماز عشاء ، تقسیم اوقات شبانه روز به ساعات كار و معاشرت و استراحت و ده ها مسئله از این قبیل در دوران كودكی باید سر و سامان پیدا كنند.

همچنین حد حیا و شرم برای كودك باید روشن شود از آن جهت كه بسیاری از حُجب و حیاها ابلهانه و خطرآفرین است. و یا احتیاط های آلوده ی وسواسی سبب ویرانگری هایی در آینده خواهد شد. آرایش ها، لباس پوشیدن ها، خور و خواب ، كیفیت معاشرت ، رعایت محبت ، خدمت، فداكاری ، صحت عمل ، تسلط  برخود ، مدیریت و حفظ خود ، همه و همه از مباحثی هستند كه در تربیت مذهبی كودكان باید مّد نظر قرار گیرند.  در همین جاست كه می توان رابطه ی مذهب با اخلاق را نیز كشف و دریافت نمود. 

علمداران بازدید : 171 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

 

یکی از هدف‌هایی که در تربیت فرزندان مورد نظر است،پرورش روحی، خود باوری و ایجاد اعتماد به نفس است. اگر فردی اعتماد به نفس خود را از دست بدهد در حقیقت فکر و روحش فلج شده است و متکی و وابسته به دیگران می‌شود. انسانی به پیشرفت‌های علمی، معنوی و اجتماعی دست می‌یابد که توانایی‌های خود را باور داشته باشد. اگر آدمی باور کند که نفسش در گرو عملی است که انجام می‌‌دهد و هر ثواب و عقابی که در نامه ی عملش ثبت می‌شود بستگی به عملش دارد و اگر به یقین باور کند که خداوند او را در تکلف و سختی قرار نداده است و در عین حال استعدادهای زیادی به او بخشیده است، برای رسیدن به اهداف عالیه و کمال انسانی با استفاده از اصل مشورت و نیز استعدادهای خدادادی‌اش از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. 

علمداران بازدید : 127 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

«اهمیت دادن به شخصیت کودکان و نوجوانان باعث می‌شود تا آنها در زمینه‌های مختلف زندگی متکی به خود بوده و در تصمیم ‌گیری‌ها شخصاً اقدام نموده و چشم امید به دیگران نداشته باشند. چنین افرادی در زندگی اجتماعی هرگز دچار خود باختگی در برابر بیگانگان نمی‌شوند و برای جامعه و ملت خود هویت و شخصیتی مستقل قائل هستند.»

علمداران بازدید : 150 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

کودک امانتی الهی است که با فطرتی پاک و زلال همچون آینه به‌ دنیا می‌آید و قلبش همانند زمین بکری است که برای پذیرش هر نوع بذری آمادگی دارد. به‌همین دلیل، بهترین دوره ی تربیّت، دوره ی کودکی است که هر چه به کودک آموزش داده شود در قلب و ذهن خود ثبت می‌کند. از سوی دیگر برای داشتن جامعه‌ای سالم و انسانی بایستی از تربیت «فرد» آغاز کرد و اساس تربیت افراد در کودکی، پدر و مادر هستند.

پایه‌های اولیه ی تربیت فرزند، در خانه و توسط والدین ساخته می‌شود. به عبارتی مناسب‌ترین محل برای پرورش کودک خانواده است. تربیت صحیح یکی از حقوقی است که فرزند بر والدین دارد. 

علمداران بازدید : 273 سه شنبه 18 فروردین 1394 نظرات (0)

پدران و مادران وظیفه شناس اگر خواهان فرزندانی با هدف، با آرامش و بدون احساس پوچی و تنهایی هستند خوب است که روش های تربیتی خود را بر پایه و اصول دینی بنا نمایند. برای ساختن این شاکله نیرومند به ستون ها و پایه ریزی های مستحکم، با برهان و کاربردی نیاز داریم. که در ادامه مطلب به این موارد اشاره خواهیم کرد.

علمداران بازدید : 1527 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

در این پست بسته ی مراسمات یادواره شهدا را برای دانلود قرار میدهیم. تلاش شده در این بسته به تمام نیازهای صوتی و تصویری مربوط به یادواره ها پاسخ داده شود. این بسته شامل مواردی چون؛

- سرود جمهوری اسلامی

- صلوات خاصه امام رضا(ع)

- سه موسیقی متن زیبا متناسب با فضای جبهه و شهدا

- دو کلیپ زیبا در مورد شهدا 

و پاورپوینت مربوط به بخش های مختلف مراسم، حاوی تصاویر جبهه و شهدای جنگ و انقلاب.

 

دانلود فایل فشرده

دانلود

علمداران بازدید : 149 پنجشنبه 13 فروردین 1394 نظرات (0)

بسته تابلو اعلانات زیر، مطالب تهیه شده برای هفته سوم  فروردین سال 1394 می باشد که در سایت مسجد نما تهیه و تولید و در خشاب فرهنگی بازنشر گردید. تصاویر زیر تعدادی از فایل های pdf این هفته می باشد. نسخه کامل pdf این هفته را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید.

 

دانلود فایل pdf

دانلود

علمداران بازدید : 138 یکشنبه 09 فروردین 1394 نظرات (0)

امروز بسته ی مراسمات را برای دانلود در سایت خشاب فرهنگی قرار میدهیم. بسته ی زیر پوشش دهنده ی نیاز های صوتی و تصویری مراسمات و جلسات رسمی خواهد بود. این بسته حاوی:

- آیات قرآن کریم

- سرود ملی جمهوری اسلامی ایران

- صلوات خاصه ی امام رضا(ع)

و پاورپوینت مربوط به آنهاست. این بسته در خشاب فرهنگی تولید شده و ما منتظر نظرات شما برای بهبود تولیدات خود هستیم. 

حجم: ۶ MB

دانلود

علمداران بازدید : 209 پنجشنبه 06 فروردین 1394 نظرات (0)

بسته ی تابلو اعلانات حاضر مطالب مورد نیاز هفته دوم فروردین ماه را پوشش میدهد. این بسته در سایت مسجد نما تهیه و تولید شده است. شما هم اکنون میتوانید نسخه PDF این بسته را از طریق لینک زیر دانلود کنید؛

دانلود
دانلود

دانلود نسخه کامل PDF

دانلود

علمداران بازدید : 113 پنجشنبه 28 اسفند 1393 نظرات (0)

بسته ی تابلو اعلانات حاضر مطالب مورد نیاز هفته اول فروردین ماه را پوشش میدهد. این بسته در سایت مسجد نما تهیه و تولید شده است. شما هم اکنون میتوانید نسخه PDF این بسته را از طریق لینک زیر دانلود کنید؛

ا ا

ا

ا

ا

ا

 

دانلود

درباره ما
پایگاه توسعه و تولید ابزارهای جهاد فرهنگی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 619
  • بازدید سال : 12,211
  • بازدید کلی : 152,685
  • کدهای اختصاصی
    همسنگران
    حمایت از ما